Nem mindennapi reklámfogás a New York Timesban: üres oldalakkal hirdetik a könyvégetésről szóló filmet. Kétség kívül figyelemfelkeltő megoldás egy figyelemfelkeltő film reklámjaként.
Mint a Poynter cikke írja, két egymást követő, teljesen üres oldallal jelent meg az újság. Az üres oldalakon ugyanúgy megtalálható volt az oldalszám és a lap fejléce, mint minden más hirdetési oldalon. A második üres lapon pedig a hirdetett film honlapjának címe szerepelt, ami a szokatlan hirdetési módra is választ ad.
A második világháború alatt játszódó film történetének középpontjában a náci könyvégetések állnak, a címszereplő pedig a könyv tolvaj, aki azért lopkod könyveket, hogy megtanuljon olvasni és persze a könyvek által a világot is jobban megismeri.
A filmet Amerikában tegnap mutatták be, a világ többi részén jövő év elején lesz látható. A magyar bemutatóról egyelőre nincs hivatalos információ, bár egy Fülöp-szigeteki blogger screenshotja szerint 2014. január 30-ra várható.
Nálunk kicsit más formában, könyvégetéssel emlékeznek az 1938-as Kristályéjszaka mai, 75. évfordulójára. Mások pont ezért olvasással tiltakoznak a könyvégetés ellen.