A világ egyik vezető hírügynöksége enged bepillantást a kulisszák mögé, megmutatva hányan, mivel, hogyan fotózzák a Londoni Olimpiát.
A Reuters fotóriportere Lucy Nicholson készített remek videó összeállítást, amiben megszólalnak az ügynökség főbb fotóriporterei, akik a legfontosabbnak számító atlétika versenyszámokat fényképezték. Elmondják, mivel, hogyan dolgoztak, és megjelennek a képeik is, hogy mi lett a munkájuk eredménye.
Íme az egyik legnagyobb létszámú és legszervezettebb fotóscsapat véleménye a munkáról – a végén pedig a videó, amiben mindez elhangzik.
“Gary Hershorn, Sportfotó vezető szerkesztő:
15 Olimpia fotózása után még mindig úgy gondolom, hogy az Olimpia fotózása a legnehezebb feladat. A legjobb is, de kétség kívül a legnehezebb is.
Phil Noble, fotóriporter:
Hosszú napok, nagy nyomás, de rengeteg szórakozás és remek képek.
Lucy Nicholson, fotóriporter:
Az olimpia fotózása azért teljesen más, mint a többi sportesemény fotózása, mert annyi sportoló van jelen, és annyi fotós is.
Reinhard Krause, képszerkesztő:
Minden tudásunkat befektetjük, a legtapasztaltabb és legambiciózusabb embereink dolgoznak a csapatunkban.
Gary Hershorn, Sportfotó vezető szerkesztő:
Hozzávetőleg 50 fotósunk tudósít a játékokról, ezen kívül mintegy 20 segítő munkatársunk dolgozik, képszerkesztők, képfeldolgozók, asszisztensek, akik segítenek a képek feldolgozásában, hogy azok minél gyorsabban eljuthassanak az előfizetőinkhez.
Reinhard Krause, képszerkesztő:
Az atlétika az Olimpia legfontosabb versenyszáma. Minden mást is a legjobb tudásunk szerint dolgozunk fel, de az atlétika különleges.
Kai Pfaffenbach, fotóriporter:
A belső részen fotózni nagyon összetett. Mindig van nálad három fényképezőgép, egy hosszú objektív, egy közép zoom és egy nagylátó. Ezen kívül akár négy távvezérelt fényképezőgépet is irányíthatsz, amiket a vizesárok mellé helyezel el, a dobó kör fölé szerelsz, egy csomó mindent csinálsz egyszerre, minden párhuzamosan zajlik körülötted, közben tárgyak repkednek, emberek futnak körben. Nagyon vigyáznod kell, hogy betartsd a szabályokat, különben kidobnak.
Phil Noble, fotóriporter:
A belső részen fotózni olyan, mintha egy öszvér lennél, annyi felszerelést kell cipelni. Annyi féle esemény zajlik körülötted, és annyi féle szögből kell dolgozni. Akár egy alacsony gépállásból fényképez egy távvezérelt gép az ugrópályánál, vagy az egész stadiont belekomponáljuk, vagy egy szupertelével kiemeljük a sportolót, vagy csak egyes részleteket. Akár 5-6 vázat is használhatunk különböző objektívekkel a halszemtől a 400mm-ig, sőt akár telekonvertereket is.
Max Rossi, fotóriporter:
A kihívást mindig én magam támasztom. Próbálom mindig a legjobbat kihozni magamból és az eseményekből, miközben próbálom felfogni, mi zajlik a pályán.
Gary Hershorn, Sportfotó vezető szerkesztő:
Az összes versenyszám minden lehetséges szögét át fogjuk beszélni, de legtöbbet a 100 méteres síkfutásra fogunk készülni.
Peter Jones, Észak-Amerikai Sportfotó Szerkesztő:
A nyomás hatalmas, mert ez a leggyorsabb és a legtöbbeket érdeklő versenyszám is.
Lucy Nicholson, fotóriporter:
Nincs lehetőségünk hibázni, mert nincs idő változtatni. Ha valakire ráálltál, nincs időd másra átállni.
David Gray, fotóriporter:
Ha eléggé erősen koncentrálsz, akkor meglesznek a legfontosabb pillanatok, nem igazán foglalkozom azzal, hogy mások mit csinálnak, csak azzal foglalkozom, amit én meg akarok csinálni.
Gary Hershorn, Sportfotó vezető szerkesztő:
A versenyre visszanézve úgy gondolom, tökéletes volt a csapatmunkánk. Tizenöt fotósunk dolgozott egyszerre a versenyen, hat képszerkesztőnk szerkesztette a képeiket. Elértük, amit akartunk, minden szögből jelentek meg képeink.
Eddie Keogh, fotóriporter:
A futók sora a rajt pillanatában, ahogy kilőnek, egy kicsit alulról fényképezve klasszikus kép, de jól néz ki hátulról egy kicsit felülről fotózva is.
Gary Hershorn, Sportfotó vezető szerkesztő:
És ami a legfontosabb, minden szögből nagyon rövid idő alatt meg is jelentek a képeink. A startpisztoly 9:52-kor dördült el, és a verseny befutójáról készült képek 9:55-kor jelentek meg az ügynökségi rendszerben, három perccel a start után.
Dylan Martinez, fotóriporter:
Aki szemben van velük, ő készíti a legjobb képet a célbaérkezésről. De amikor áthaladtak a célvonalon, akkor ünnepelnek, ezek az én képeim.
Gary Hershorn, Sportfotó vezető szerkesztő:
Volt egy csomó ünneplő kép, ahogy Bolt az ujjával mutatja, hogy első lett.
Lucy Nicholson, fotóriporter:
Nagyon intenzív élmény, mert nagyon hosszú munkanapjaink vannak, nagyon keményen dolgozunk, egy csomót gyalogolunk, rengeteg felszerelést cipelünk de ugyanakkor ez a leghálásabb esemény, amit csak egy sportfotós fényképezhet. Megtisztelő, hogy itt lehetek.”
Sajnos a videót azóta már törölték – kár érte, így a digitális enyészet áldozatává vált, mint annyi más értékes tartalom is a neten!
http://www.youtube.com/watch?v=RqGsbcTJZMM