A Webisztán érdekes írásban boncolgatja az Apple klasszikus – talán már-már maradi – kommunikációját. Érdemes elolvasni, mert rengeteg muníciót lehet belőle gyűjteni, ha valaki kritizálni akarja Apple termékeket használó ismerőseit. Sőt sajtó és intézményi kommunikációval foglalkozók is leszűrhetnek belőle tanulságokat (ha már rendszeresen foglalkozom ilyesmivel is a blogon). De az igazi gyöngyszemet a kommentek közt találtam:
az Apple zseniálisan behülyített egy kisebb országnyi embert, akik a semmiért személyes vitákat folytatnak a neten, ami már önmagában megmutatja, hogy az Apple milyen tökéletesen használja ki az emberek érzelmi nyomorát. Ne mondjátok, hogy nincsenek problémái annak az embernek, akit semmilyen üzleti szál nem fűz a brandhez, mégis magánügyi kérdéseket csinál a brand életéből.
A kommentelőnek teljesen igaza van, és ennél már csak az antifanboyok behülyítésében hatékonyabb az Apple, hiszen “ne mondjátok, hogy nincsenek problémái annak az embernek, akit semmilyen üzleti szál nem fűz a brandhez, mégis magánügyi kérdéseket csinál a brand életéből”, főleg annak ecseteléséből, hogy mások milyen hülyék, amiért Apple terméket vesznek, használnak, dícsérnek….aki vitába száll az ilyen kritikákkal az érzelmileg nyomorék ember, bezzeg aki csatlakozik hozzá, és vele együtt kritizálja, az csak az igazát hirdeti.
Persze az Apple neve helyére bármelyik másik márkát is beírhatnánk. Lehet szó számítógépek, telefonok, autók, motorok, vagy éppen fényképezőgépek gyártói rajongói közti vitáról. Teljesen értelmetlen. Az a fontos, hogy az eszköz működjön, megfeleljen arra, amire használjuk, és hogy az időnket a használatával töltsük, ne a dícséretével….vagy a másik kritizálásával…