Ezért néz ki furcsán a fotóalany keze

a perspektíva gyakran minden másnál meghatározóbb

Fotó: Regis Duvignau/Reuters

Előnytelen fotó szelfizés kötben
Fotó: Regis Duvignau/Reuters

Többen is szóvátették, hogy milyen kedvezőtlen az egyik kép a Cannes Filmfesztivál szelfi tilalmáról szóló korábbi írásomban. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Reuters fotóriporterének, Regis Duvignaunak,  nem a legelőnyösebb szögből sikerült megörökíteni az orosz tévés Victoria Bonya szelfizését.

Volt, aki azt is felvetette, hogy a képen elég ügyetlen retusálás eredményeként lett ilyen furcsa a modell bal keze. Sajnos akár így is lehetne, mert az indokolatlan retusálásoktól sújtott világunkban sok féle borzalommal találkozni lehet. Nekem mégsem tűnik túl valószínűnek, hogy a képhez hozzányúltak.
A Reuters ugyanúgy tiltja a képek manipulálását, mint ahogyan minden más, a hitelességére kicsit is adó hírügynökség teszi. Sajnos ez önmagában még nem jelent garanciát, hiszen időről-időre előfordulnak olyan fotósok, akik mégis hozzányúlnak a képekhez. Aztán viszont amikor  ezzel lebuknak, akkor el is veszítik az állásukat a csalás miatt.

Pont ezért nem látszik túl értelmes gondolatnak, hogy valaki egy ilyen természetellenes képet állítson elő retusálással. A megjelenése pont felhívná a figyelmet a beavatkozásra, ráadásul ezzel az állását kockáztatná. Pláne valószínűtlen, hogy ilyet követne el egy fotós abban az eszméletlen hajtásban, amit a Cannes filmfesztivál fotózása jelent. Ebben a fotó tömegtermelésben sem a vörösszőnyeg szélén álló fotósnak, sem a képeit feldolgozó képszerkesztőknek nincs sem ideje, sem energiája, de lehetősége sem nagyon, hogy egy-egy képhez komolyabban hozzányúljanak és teljesen felesleges, értelmetlen, ártalmas és ráadásul tiltott beavatkozásokat végezzenek.
Sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy Victoria Bonya karja a rossz látószög és az objektív kedvezőtlen perspektivikus torzítása miatt néz ki a képen úgy, ahogyan. Az ilyen eseményeknél ugyanis a fotósoknak nincs túl nagy mozgástere. Előre kiosztott helyeken osztoznak és mint az a képek hátterében is látszik olyan sűrűn állnak egymás mellett, hogy mozdulni se nagyon van lehetőségük. Ezért aztán még, ha látja is a fotós, hogy egy kép nem a legjobb szögből készült, akkor sem nagyon tud korrigálni – legfeljebb arról dönthet, hogy megtartja, vagy törli a képet. Mindenféle szögekből szoktak viszont ilyenkor képek készülni, így ezt a szelfizést is megörökítette több ügynökség több fotósai, így könnyebben megpróbálhatjuk összerakni, hogyan is alakult a kép úgy, ahogyan:

 

Oszd meg az ismerőseiddel és iratkozz fel a blog hírlevelére! Ne maradj le az újdonságokról!

Címkék