A Bestia vatikáni bevetésen

így készültek az új pápa legelső képei

Magyar verzió
PapaPhoto-Nikkor1200-1700mmBeast-DylanMartinezReuters-LaStampa

Dylan Martinez munka közben és képe a Pápáról

A közelmúlt egyik legnagyszabásúbb fotós feladata aligha nem a Konklávé, és főleg az új pápa utána következő ünnepélyes Urbi et Orbi Istentisztelete volt, ahol Ferenc pápa először lépett a nyilvánosság elé. Látszólag a fotósoknak ez is csak egy a sok protokoll esemény közül. A leköszönt pápa utódlása mégis egy kiemelt jelentőségű esemény, aminek azért meg vannak a maga kihívásai. Ismerd meg, hogy mivel és főleg hogyan készült az első fotó az új pápáról!

A NikonRumors angolul, egy nappal később pedig a Prohardver magyarul is megírta, hogy a kölönleges eseményre a Reuters hírügynökség egy Nikkor 1200-1700 mm F5.6-8P IF ED szuper-teleobjektívet állított hadba.
Én egyrészt nem értem épp rá, másrészt csak a ritka monstrummal készült képpel együtt láttam értelmét foglalkozni a témával. Továbbá kíváncsi voltam, hogy az ügynökség ezúttal is publikálja-e az objektív használatának történetét, mint korábban, mikor Sarkozy elnököt fényképezték vele a francia nemzeti ünnepen. Mivel azonban ők nem írtak róla, gondoltam én megteszem, mert érdekes lehet.

La Stampa

Dylan Martinez munka közben
Fotó: La Stampa

A cég fotósai által csak Bestiának becézett mozsárágyú olyan ritkaság, ami általában nagy meglepetést szokott okozni még a rutinos fotósok között is. Nem csoda, hogy a La Stampa fotósa is megörökítette, hiszen a legtöbben még képen se nagyon látnak ilyen ritkaságot. Méretei miatt általában nem is használják a nyílt utcán. Most is csak a Szent Péter tér fotósoknak elkülönített részén állították fel a törvényszerűen szinte hozzánőtt, masszív háromlábú állvánnyal együtt.
Az sem véletlen, hogy így döntöttek, hiszen ismerték már a terepet és a forgatókönyvet is. Pontosan tudták, hogy míg a saját fotósa most is a pápa háta mögött áll majd, ők nem lehetnek elég közel, és hogy a szokásos teleobjektívek gyújtótávolsága itt szinte semmire nem elegendő, pláne ahhoz kevés, hogy közeli képet készíthessenek a pápáról.

REUTERS/Stefano Rellandini

Fotó: Stefano Rellandini/Reuters

Általában csak olyan különleges alkalmakra veszik elő, mikor az esemény egyrészt kellően helyhez kötött, hogy a fotósnak ne kelljen a felszerelését felkapni és elrohanni vele. Egy közel egy méter hosszú és 16 kg súlyú tömegű szerkezettel ez több, mint nehézkes lenne. Továbbá a Bestia általában csak olyankor kerül elő, amikor az ügynökségnek tőbb más fotósa is van a helyszínen – akik szabadabban tudnak mozogni és rugalmasabban reagálhatnak, ha valami váratlan történik, illetve több féle képet is tudnak készíteni az eseményről. Egy ilyen objektívvel egy-két fontos képet el lehet készíteni az eseményről, de nem alkalmas rá, hogy egy tudósítás minden képe ezzel készüljön. Nem nagyon ugrálhat viszont a fotós, akire rábízták. Ezért fontos a hírügynökségeknél egyébként is jellemző csapatmunka.

REUTERS/Max Rossi

Fotó: Max Rossi/Reuters

REUTERS/Dylan Martinez

A Nikkor 1200-1700 másik képe
Fotó: Dylan Martinez/Reuters

Ferenc pápa színrelépését a Reuters hat fotósa fényképezte. Ahogy azt ilyenkor mindig csinálni szokták, négyen négy helyről, más-más szögekből és látószögekkel, vagy inkább gyújtótávolságokkal fényképeztek. A többiek (Max Rossi, Alessandro Bianchi és Stefano Rellandini a szokásos 400-800 mm gyújtótávolságú Canon szupertelékkel dolgoztak, míg Dylan Martinez az 1200-1700-as Nikkorral. Ezúttal egy Nikon D4-et is kerítettek hozzá, ami csak azért említésre méltó, mert a cég egyébként kizárólag Canon gépeket használ, és korábban a Nikon bestiát is Canon géppel, a bajonettet átalakítva használták.
A teljesség kedvéért pedig hozzátartozik, hogy két további fotós, Giampiero Sposito és Kevin Coombs pedig kint volt a tömegben elkészíteni azokat a totál és a hívőket mutató közeli zsáner képeket, amiket a szupertelékkel dolgozó többiek nem nagyon tudtak volna.

Oszd meg az ismerőseiddel és iratkozz fel a blog hírlevelére! Ne maradj le az újdonságokról!

Címkék