Ti is unjátok, amit a Goldenblog művel?

GoldenblogFacebookEgyre többen panaszkodnak a Goldenblog szervezőire. Miközben a legjobb blogokat akarják díjazni, egyre gyatrább, amit művelnek.

Már a blogverseny kiírásakor is voltak furcsaságok a kategóriákba soroláskor, a szavazás lebonyolításánál, és most az eredményhirdetés körül sem fogynak a megalapozott panaszok (InPhoto Blog, Deutsch RichárdGépnarancs, Kettős Mérce, Konspirációs TeóriákLouie the purple horseMamzel, és még sokan mások – különösen élő szóban).
Ahogy előre kihirdették, augusztus 22-e óta lépésről-lépésre teszik közzé az eredményeket. A furcsa az, hogy nem a kategóriák korábban közzétett sorrendjében, és nem egyszerre. Előbb kihirdetik minden nap a közönségszavazás eredményeit, majd később egy külön blogbejegyzésben a zsűri döntését is. Korábban ez egy délelőtti és egy délutáni posztot jelentett. Aztán később a délutáni poszt estére csúszott, és a délelőtti posztot már csak délután teszik ki. Ráadsául hétvégén – ahogy valaki panaszában összeszámolta, több mint 71 órán keresztül nem jelent meg semmi sem.

Miért baj?
Baj, mert az emberek kíváncsiak. A bloggerek szeretnék olvasóikat tájékoztatni az eredményről. Arról is, hogyha mások nyertek, különösen ha ők nyertek. Persze talán a legtöbben panaszkodni szeretnének, amiért nem ők nyertek, de a lényegen ez nem változtat.

Miért jó – a szervezőknek?
A Goldenblog eleve nem egy jótékony kulturális misszió. Talán tényleg céljuk minden kategóriában megkeresni és jutalmazni minden évben a legnépszerűbb, és legjobb blogokat. De azért mégis csak az üzletről szól az egész. Tovább építgetni a jól csengő Goldenblog márkát, és méginkább kiaknázni, egy helyre összpontosítani a hazai blogoszféra látogatottságát és mozgósító képességét.
A kíváncsi és türelmetlen látogatók pedig most a szavazás után is folyamatosan pörgetik az oldalletöltéseket. Újra és újra megnézik ugyanazt az üres oldalt, amire egyre ritkábban kerülnek ki a sokak által egyre jobban várt eredmények. Ez javítja majd a statisztikáikat, és jövőre még jobb áron eladhatóvá teszi a hirdetők főszponzor számára a cég felületeit. Épp csak a látogatók, résztvevők fognak így elfordulni a versenytől.

Mi a megoldás?
Én egy ideje nem a goldenblog weboldalán követem az egyre átláthatatlanabbul elhúzódó eredményhirdetést, hanem a Facebook oldalukon. Így a látogatásom a Facebook bizonyos statisztikáiban persze ugyanúgy kimutatható lesz, de legalább nem a közvetlen statisztikában. És egy Facebook oldalt mégsem lehet úgy direktben eladni a hirdetőnek, mint a blogverseny oldalával tették. És ha más előnye nincs is ennek a módszernek, így legalább nem tudok véletlenül rákattintani a főoldaluk szélén elég konspiratívan elheyezett hirdető felületre sem. Viszont a Facebook folyamatosan jelzi nekem, hogy immár 23 órája több mint egy teljes napja, hogy az utolsó eredményt közlő írást kitették. Így ha akarnám, idegesíthetném is rajta magam, mint sokan teszik.
Egyébként ha én most olyan helyzetben lennék, amiben nem vagyok, sőt terveim szerint nem is nagyon leszek soha. Ha Internet szolgáltató, kommunikációs/marketing ügynökség, vagy média cég lennék, netán a Goldenblogot támogató mobil(Internet) szolgáltató egyik konkurense volnék, akkor biztos, hogy ezt az elégedetlenséget meglovagolva gyorsan rászerveznék más néven egy alternatív blogversenyt. Persze ha én tenném, akkor már a Goldenblog szervezői helyében is kínosan ügyelnék, hogy ilyen helyzetek ki se alakuljanak, de ha bekövetkeznek, akkor legalább próbálnám azokat lereagálni.

A nagy kérdések?
Azt nem tudom egyedül kiverni a fejemből, hogy vajon kik a Goldenblog kiírói, lebonyolítói? Akik magát a Goldenblog gépezetét alkotják, azokat nem látjuk. Ők maguk vajon bloggerek, kommunikációs szakemberek, újságírók, netán marketingesek (nyilván mindből akad bőven a HVG kiadójának háza táján)? Nyilván nem (vagy nem csak?) azok állnak a Goldenblog mögött, akiknek a nevét ismerjük a kiírásból, a kategóriák zsűrijeiből. De vajon kik vannak valóban az egész mögött?

A részben ebből is következő másik nagy kérdés, hogy vajon ilyen ügyesek? Ilyen tudatosan kitalálták, hogy ezzel lehet a legtöbb kattintást begyűjteni az oldalra? Vagy egyszerűen ilyen ügyetlenek, ennyire nem tudják maguk sem, hogy mit csinálnak, ennyire nem értik (rosszabb esetben nem érdekli őket), hogy az olvasók hogyan gondolkoznak, éreznek, és hogyan viselkednek?

Ti mit gondoltok?

Oszd meg az ismerőseiddel és iratkozz fel a blog hírlevelére! Ne maradj le az újdonságokról!

Címkék