Új hírportál + régiek összevonása és dizájnja

ZippHU

Zipp.hu

Linkajánló médiahír gyűjtemény következik. Az eMasa és a HVG MédiaBlog nemrég beszámolt róla, hogy a Stop.hu és a Népszava.hu többé-kevésbé összefonódik. Legalábbis előbbi megkapta az utóbbi fenntartási jogait. Hogy milyen hatással lesz a fúzió egyik vagy másik oldalra, és hogy milyen szándékok és megfontolások húzódnak meg a háttérben, az majd elválik.

Nem sokkal később pedig egy új hírportál megjelenéséről számol be. Mint a Zipp.hu alapítói vezércikkükben állítják, “20 éve ugyanazok az arcok mondják a tutit. Igaz: a tuti és a jelmezek időnként kicsit változnak, de a színdarab örök. Ezen csak a fiatalok képesek változtatni, és mi segíteni akarunk.” Meglátjuk, hogy sikerül-e nekik, vagy ez az újabb kezdeményezés is az idén korábban már megszűnt hírportálokat követi az egyre hosszabb sorban. A MédiaBlog ésszerű felvetése szerint a mai magyar média piacon nem igazán tudnak újabb nagy szereplők megjelenni, és ha netán volna hozzá valahol tőke – és főleg kapcsolat a bevételi források megteremtéséhez – akkor sem ártana valamivel többet letenni az asztalra, mint a már meglévő oldalak tematikus, tartalmi, szerkezeti – és jelen esetben különösen hangsúlyosan – design beli másolása.
Ezzel most nem az újonnan indult oldalt akarom kritizálni, megteszik azt olvasóik a kommentekben. Inkább arra próbálok utalni, hogy egy hírportált nem lehet – legalábbis hosszú távon, sikeresen, és verseny nyerési ambíciókkal – fenntartani úgy, hogy a tartalom szinte kizárólag ugyanazokból a hírügynökségi hírekből, hírügynökségi képekből áll, mint bármelyik másik hírportál. Részben pont erre utal Szekeres Tamás tegnap linkelt írása a Magyar sportújságírás jövőjéről. De tényleg érdekes, hogy egyesek (szinte mindenki?) azt hiszik, hogy hírügynökségi hírekkel feltöltve egy akárhanyadik ismeretlen hírportált majd komoly piaci sikereket lehet elérni, miközben a nemzetközi trendek azt mutatják, hogy egyre fontosabb a(z önálló) tartalom, mert az emberek nem annyira híroldalakat, mint inkább írásokat szeretnek olvasni. Témákra keresnek a Google és egyéb keresők segítségével, és inkább olvasnak hírgyűjtő oldalakat, mint hírportálokat, mert átfogóbb – és talán érdekesebb? – merítést is kaphatnak.

Viszont ha már dizájn:  A FigyelőNet megváltoztatta designját, és az oldal új szlogent kapott. Hogy a FigyelőNet kettős szlogenje (Tények és vélemények. Figyelünk a különbségre.) mit jelent, azt talán nem olyan nehéz megfejteni. Hogy hogyan tud ez a szellemiség valóban érvényesülni az oldalon az sokkal jobb kérdés. Már csak azért is, mert a tények puszta szelekciója (hogy milyen tényeket említ vagy mellőz egy hírportál) is vélemény formálás. Ennél fogva talán kicsit költői túlzásnak (vagy egyszerű megtévesztésnek?) tűnik, hogy valaki az igazság birtokosaként azt állítja, hogy totálisan el tudja különíteni a tényeket és véleményeket.
Viszont az is érdekes, hogy a nyilván nem kis energia befektetéssel előállított új design a lap nem minden oldalára került át. Megújult a logó, mégis több aloldal – például a főoldalról közvetlenül linkelt kicsit talán furcsa megjelenésű és működésű képgaléria is – a régi logóval, és a régi designnal jelenik meg. Vajon elfelejtkeztek róla? Nem tartották annyira fontosnak? Vagy netán ideológia is létezik rá, hogy miért így csinálják?

Oszd meg az ismerőseiddel és iratkozz fel a blog hírlevelére! Ne maradj le az újdonságokról!

Címkék